El projecte dels caps de setmana es va iniciar l'any 2009 per donar resposta a la manca de serveis dirigits a persones amb discapacitat dins el temps de lleure en edat escolar.

Tots els caps de setmana estan coordinats pels professionals que dia a dia eduquen els alumnes de l'escola Paideia. A banda, disposen de monitors que coneixen els nens i que tenen molta experiència en l'àmbit de l'educació en el lleure. El servei de caps de setmana disposa també d'un monitor de nit que es preocupa pel bon descans dels nois. A més a més, la iniciativa rep suport tant material com pedagògic de tots els professionals que formem part de l'entorn educatiu de Paideia.

Les activitats que es porten a terme des de dissabte al matí fins la tarda de diumenge són moltes i variades, i totes elles amb un eix temàtic i ambientació que ens acompanya durant tot el curs. A banda, també organitzem excursions, tallers, jocs de nit, gimcanes i altres activitats rodejats de natura.

Els Caps de setmana tenen per objectiu:

Alumnes

• Treballar l'autonomia i la responsabilitat de cada alumne.
  • Millorar la socialització dels nois dins el context escolar.
  • Generar un espai on poder gaudir del temps de lleure amb els amics.

Famílies:

• Generar un temps de lleure per les famílies
  • Enfortir les relacions familiars entre pares, fills, germans, avis, etc.
  • Millorar la comunicació entre els pares dels alumnes.

Escola:

• Donar suport als diferents objectius curriculars treballant-los d'una forma més amena.
  • Crear un ambient més proper per millorar la relació alumnes-professionals.
  • Disposar d'una eina més per poder detectar necessitats i poder donar resposta el més aviat possible.

Amb la col·laboració de: