Objectius:

Envers els alumnes:

• Treballar l'autonomia i la responsabilitat de cada alumne.
  • Millorar la socialització dels nois dins el context escolar.
  • Generar un espai on poder gaudir del temps de lleure amb els amics.

Envers les famílies:

• Generar un temps de lleure per les famílies
  • Enfortir les relacions familiars entre pares, fills, germans, avis, etc.
  • Millorar la comunicació entre els pares dels alumnes.

Envers l'escola:

• Donar suport als diferents objectius curriculars treballant-los d'una forma més amena.
  • Crear un ambient més proper per millorar la relació alumnes-professionals.
  • Disposar d'una eina més per poder detectar necessitats i poder donar resposta el més aviat possible.

Quin és l'inici dels caps de setmana?
El projecte dels caps de setmana es va iniciar l'any 2009 per donar resposta a la manca de serveis dirigits a persones amb discapacitat dins el temps de lleure en edat escolar. Es vol recalcar aquesta última característica degut al fet que, si que és molt habitual trobar una oferta de lleure dirigida a discapacitats de totes les edats, però no pas una d'especialitzada tan sols en joves fins a 21 anys. Fet que no succeïx en persones sense discapacitat on la normalitat es basa en compartir activitats dirigides a persones d'edats semblants.
Al veure aquesta necessitat i havent contrastat amb tot l'entorn educatiu: famílies, professionals, i sobretot els alumnes, l'escola Paideia fa realitat aquesta eina necessària per a normalitzar la vida de les persones amb discapacitat: ELS CAPS DE SETMANA PAIDEIA

Qui organitza aquesta activitat?
Tots els caps de setmana estan coordinats per persones que formen part dels professionals que dia a dia eduquen als alumnes de l'escola Paideia. A part, disposen de monitors que coneixen als nens i que tenen molta experiència en l'àmbit de l'educació en el lleure. Entre tots vetllem pel bon funcionament de les activitats i la creació d'aquestes.
El servei de caps de setmana disposa també d'un monitor de nit que es preocupa pel bon descans dels nois.

I com cal esperar, al ser un servei donat per l'escola, rebem tot el suport tant material com pedagògic de tots els professionals que formem part de l'entorn educatiu.

Què fem durant el cap de setmana?
Les activitats que es porten a terme des de que marxen de l'escola dissabte pel matí, fins que tornem diumenge per la tarda són moltes i variades, i totes elles lligades amb una ambientació que ens acompanya durant tot el curs. Per exemple, durant el curs passat vam ajudar a l'Astèrix i l'Obèlix a lluitar contra els romans, i sembla ser que durant aquest curs ens tocarà salvar al Luky Luke dels temorosos germans Dalton.

I com és d'esperar sempre ens esperen excursions, tallers, jocs de nit, gimcanes, proves i mil coses més per superar.
Així que ja ho sabeu, si voleu viure noves experiències envoltats de natura aquest és el vostre servei.

Amb la col·laboració de: