Quan acaba el període escolar arriba el moment de dur a terme les activitats d’estiu Paideia, una de les primeres propostes dirigides a les persones amb discapacitat impulsades a Barcelona.

En primer lloc s'organitza el casal d’estiu, un espai dedicat a que els alumnes experimentin noves vivències dins l'entorn de l'escola amb més llibertat que durant el curs escolar: ja no fem fitxes, ja no tenim deures! És el moment en què l'escola es transforma per acollir activitats estiuenques.

A banda del que fem dins de l'escola, també es preparen diverses activitats en altres instal·lacions i entorns. Cada setmana anem a la piscina, fem una sortida cultural i aprofitem per anar al parc per realitzar activitats enmig de la natura. A cada edició del casal sempre hi ha un eix temàtic que ens acompanya i que lliga totes les activitats des de finals de juny a finals de juliol.

La segona activitat que s’ofereix des de Paideia és la possibilitat de passar set dies en una casa de colònies allunyats de la ciutat, però seguint el fil de les activitats que es duen a terme al casal per tal de mantenir un enllaç entre les dues propostes.

Durant les colònies podem aprendre en un entorn que ens ajuda a ser més autònoms i millorar moltes i diferents habilitats de cada persona participant. Amb les noves responsabilitats aconseguim créixer i avançar en la nostra sociabilitat i capacitat de convivència.

La proposta del casal d'estiu i de les colòbies estan pensades per donar resposta a les demandes de les famílies pel que fa a la normalització del lleure de les persones amb discapacitat.