Activitats d’estiu Paideia

Quan acaba el període escolar arriba el moment de dur a terme les activitats d’estiu que s’organitzen des de fa molt i molt de temps, arribant a ser una de les primeres propostes dirigides a les persones amb discapacitat a Barcelona.

La primera de les activitats és el casal d’estiu. En el casal és el moment de viure noves vivències dins l'entorn de l'escola, però amb una diferència molt important, ja no fem fitxes, ja no tenim deures, ja som més lliures!!!. Ara és el moment d’agafar I a més a més l'escola, com molts ja sabeu, durant el casal, es transforma, i les coses que semblen que no poden ser reals, succeeixen una darrera l'altra.

I a part del que fem dins l'escola també tenim preparades diverses activitats fora. Cada setmana anem a la piscina, fem una sortida cultural i aprofitem per anar al parc per realitzar mil i una activitats enmig de la natura.

Com podeu veure, tot el casal és un clam, però per fer-ho encara més divertit, i aconseguir passar-ho encara millor sempre tenim un eix temàtic que ens acompanya i que lliga totes les activitats de finals de juny a finals de juliol.

La segona activitat que s’ofereix des de Paideia és la possibilitat de passar set dies a una casa de colònies lluny de la ciutat, però seguint el fil del que s’està fent al casal, per mantenir un enllaç entre les dues propostes.

Durant les colònies podem aprendre mil i una coses en un entorn que ens ajuda a fer-nos més autònoms, millorant així moltes i diferents habilitats de cada persona que hi participa. Amb aquestes noves responsabilitats aconseguim créixer i avançar en la nostra sociabilitat, i capacitat de convivència.

Amb aquestes dues activitats aconseguim donar resposta a les demandes de les famílies per normalitzar el lleure de les persones amb discapacitat. Lluitant per una societat més justa i equitativa.