L'any 2006 va tenir lloc el primer partit de la categoria d'Special Hockey celebrat a Catalunya, amb la participació de l'Escola Paideia. El projecte tenia per objectiu que els clubs esportius d'hoquei gespa ordinaris apadrinessun una entitat especial i incloguessin dins del seu organigrama la categoria d’Special Hockey com  a pròpia del Club, D’aquesta manera l’activitat del col·lectiu especial quedava integrada dins l’entitat ordinària i es normalitzava la interacció dels esportistes, especials o no,  dins les mateixes instal·lacions.

La iniciativa va tenir una rebuda molt favorable en l'àmbit esportiu, fet que ha propiciat que actualment existeixi una desena d'equips i que la Federació Catalana d'Hoquei hagi organitzat la primera lliga regular d'aquest esport per a persones amb discapacitat. L'equip Paideia va ser apadrinat pel F.C. Barcelona durant els primers anys del projecte, i actualment forma part del Reial Club de Polo de Barcelona.

La finalitat del projecte és que els joves gaudeixin amb la pràctica esportiva i alhora els serveixi com una via d'integració social. Els alumnes de l'escola i del Centre Ocupacional Paideia que hi participen han millorat en diversos aspectes relacionats amb la motricitat, la concentració i la disciplina esportiva, alhora que han aprofundit en els valors de la companyonia, el joc net i el treball en equip.

Els entrenaments tenen lloc un cop per setmana a les instal·lacions del R.C. de Polo, i de forma periòdica s'organitzen diverses competicions com el Torneig d'Special Hockey Catalunya, la Copa Barcelona, l'European Cup, etc.

El projecte compta amb la col·laboració de l'Ajuntament de Barcelona.