Al 2006 l’escola Paideia va participar al projecte d’Special Hockey en el primer partit d’aquesta categoria organitzat a Catalunya.

El projecte consisteix en que un Club esportiu, de hockey gespa ordinari, apadrini a una entitat especial i inquireixi dins del seu organigrama la categoria d’Special Hockey com  pròpia del Club, i no de la entitat especial. D’aquesta manera l’activitat del col·lectiu especial queda integrada dins l’entitat ordinària i es normalitza la interacció dels esportistes, especials o no,  dins les mateixes instal·lacions.

Com es pot apreciar, aquest projecte no només busca la pràctica i coneixement d’aquest esport si no també la integració social.

La pràctica d’aquest esport ha afavorit en els alumnes de Paideia en varis i diferents aspectes.; motricitat, concentració, disciplina esportiva, companyonia, joc net i en equip.

Les inscripcions per participar a l’equip de l’escola s’obren a principi de curs i està limitat als alumnes de secundària (per temes d’edat). Entre tots els inscrits es fan unes proves per repartir-los entre tres torns, segons les seves habilitats i actitud.

Cada divendres al matí es fan 3 sessions d’entrenament, una per cada torn, organitzades per dos educadors de l’escola. I un cop al mes,  s’organitza un entrenament al Complex Esportiu Pau Negre, seu del F.C. Barcelona de hockey gespa, padrí del col·legi Paideia, on hi participen els tres torns de jugadors de l’escola. En aquestes sortides mensuals, el club cedeix el camp de joc mentre que l’escola s’encarrega del transport i la contractació d’una entrenadora per l’entrenament (jugadora del primer equip del Barça femení).

EL TORNEIG CIUTAT DE BARCELONA

A mitjans de primavera, l’escola i la Fundació Paideia, junt amb el FC Barcelona Hockey i el Barceloní Stick, organitzen aquest torneig. Aquest curs ha estat la 3a edició, amb la participació de 18 equips, dos d’ells seleccions holandeses, convertint-se d’aquesta manera en el torneig més multitudinari fet fins al moment a Catalunya.

A banda d’aquestes activitats, l’escola ha participat també en els següents esdeveniments:

• V Torneig de Hockey Sala de Les Corts. Organitzat per l’escola Moragas i el districte de Les Corts. El Paideia Barça va quedar en segona posició.
  • European Cup Roma. Competició internacional celebrada a Roma, on una selecció d’esportistes de la Fundació Paideia, membres escollits de l’escola Paideia i el CO Les Corts. La Fundació Paideia – FC Barcelona  va quedar en segona posició.
  • V Torneig d’Special Hockey de Catalunya. Organitzat pel Grup Catalònia i el Club esportiu Junior. El Barça Paideia va quedar en 1ª posició i campió del torneig.
  • III Torneig Copa Barcelona. Organitzat per l’escola i la Fundació Paideia juntament amb el FC Barcelona hockey i el Barceloní Stick. Van participar 4 equips del Paideia Barça, un d’ells va quedar en primera posició i campió del torneig.
  • 2n Torneig d’Special Hockey Atlètic l’Heura. Organitzat per l’escola L’Heura i el l’Atlètic de Terrassa . El Barça Paideia va participar amb dos equips, un per cada categoria, quedant en segona posició.

Durant l’estiu, a l’agost, alguns jugadors de l’escola Paideia formaran part de la selecció catalana que anirà a jugar al torneig internacional Euro Para Hockey Tournament 2013 organizat a Bèlgica.  En aquesta expedició hi participaran els dos entrenadors de l’escola Paideia, un com a coordinador i l’altre com a monitor-entrenador.

Amb la col·laboració de: