Temps per Tu és una activitat d’oci, adreçada a joves i adults amb discapacitat, que consisteix a participar en grup en activitats lúdiques aprofitant l’oferta de la ciutat.

L’Ajuntament de Barcelona va realitzar una experiència pilot a l’estiu del 2012 que va ser valorada de manera molt positiva per les famílies i pels participants. Al llarg del curs 2012-2013 es van iniciar dues experiències pilot més: al districte de Gràcia durant el període lectiu i al districte d’Horta-Guinardó durant les vacances de Nadal i d’estiu.

Gràcies a la bona rebuda, durant el curs 2013-2014 Temps per tu té continuïtat i s’ha estat implementant a diferents districtes de la ciutat. Actualment hi ha Temps per tu a Sants-Montjuïc, Gràcia, Sant Martí, i, al nostre districte, Les Corts, on hi ha dos tipus d’activitats diferents. La primera consisteix en un taller d’arts escèniques i la segona en la creació d’un grup per a participar en activitats lúdiques, la coordinació de la qual és portada per la Fundació Paideia.

El grup d’activitats lúdiques de Les Corts es va iniciar el 5 d’octubre de 2013 i s’acabarà amb l’horari lectiu, el 21 de juny de 2014. Es realitza els dissabtes, de manera quinzenal, de les 4:30h. a les 8:00h al Centre Cívic Can Deu (Plaça de la Concòrdia nº13). És una activitat gratuïta, les famílies només assumeixen el pagament del transport i de les activitats amb cost associat. Les places són limitades però, tot i que estan cobertes, existeix una llista d’espera per a les noves sol·licituds.

Els objectius principals que cerquem són els següents:

• Garantir el dret a l’oci i al lleure.
  • Formar part d’un grup fora de les activitats diàries (escola o taller).
  • Aprendre a decidir sobre el propi oci.
  • Participar i gaudir de les ofertes lúdiques de la ciutat.
  • Oferir temps personal a les famílies amb joves i adults amb discapacitat

Actualment comptem amb un total de 23 nois i noies del districte. Els dissabtes de Temps per tu, ens reunim tots en Can Deu, on disposem d’una sala per a nosaltres, on fem la rebuda i l’acomiadament. Depenent de l’activitat, ens dividim en dos grups independents (formats per edat, interessos…) per a facilitar els desplaçaments. També depenent de l’activitat l’horari pot ser modificat per a poder adaptar-nos a l’oferta.

Les activitats que hem realitzat durant el curs han estat proposades pels nois i noies del grup: hem anat al cinema, a jugar a bitlles, al Museu de la Xocolata, al karaoke, al Castell de Montjuïc, a visitar diferents punts de Barcelona i a les seves festes culturals. A més a més, els nois van proposar la creació d’un bloc per a poder penjar les fotografies que realitzem durant les sortides i així poder compartir-les amb les seves famílies i amics. L'adreça és la següent: